PRIORITIZING AUDIO SIGNALS FOR SELECTIVE PROCESSING
Emmanuel Gallo1,2, Guillaume Lemaitre1 and Nicolas Tsingos1
1 REVES / INRIA Sophia Antipolis and 2 CSTB

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Supplemental material :
MIX #1
Original
MIX #2
Original
MIX #3
Original
RMS Energy
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations
A-Weighted
sound pressure levels
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations
Moore, Glasber and Baer's
loudness models
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations
Zwicker's loudness model
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations
Masking levels model
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations
50% opérations
25% opérations
12.5% opérations


You can see the result of our selective algorithm applied to a 3d audio simulation. The scene is composed of 40 virtual sources. Distance attenuation, HRTF filtering and resampling (doppler effect) are achieved by applying to the signal a direction-dependent delay and an equalization using 4 frequency bands. Each frequency band, for the left and right ear, is treated as an individual source. Hence, in this case, we separately process 40*4*2 audio streams.
You can download the movie (in DIVX format ~8mb) of the demo in full resolution , with 50% opérations , 25% opérations and 12.5% opérations.